Уз повећање продаје возила са хибридним погоном од 18 одсто на годишњем нивоу у првих шест месеци ове године на тржишту Европе, јапанска "Тојота" задовољно трља руке после објављивања података о укупној продаји возила.

Наиме, уз понуду од 20 различитих модела и покренуту продају четири важна нова модела у Европи у првом тромесечју, "Тојота" је продала је 578.400 возила у целом региону, што је повећање од 3,3 одсто у односу на претходну годину, остваривши тржишно учешће од 5,3 одсто!

- Прва половина ове године је за нас била врло жива захваљујући узастопном представљању чак четири модела чија је продаја почела у овом раздобљу. Упркос паду европског тржишта, продаја "Тојоте" и "Лексуса" је повећана захваљујући великој потражњи за нашим хибридним моделима - рекао је извршни подпредседник "Тојоте мотор Европа" Мат Харисон.

Прочитајте још: "Тојота корола" помера границе


- Били смо уверени да ће се ове године наставити раст наше продаје и тржишног учешћа, али потражња је чак и већа од наших очекивања. Овако добра продаја ће се наставити и у другој половини године, па смо на добром путу да премашимо укупне продајне циљеве који износе 1.065.000 возила за ову годину.

Веома повољне су реакције купаца на нову "королу хечбек" и "тоуринг спортс", које су сада доступне с два хибридна електрична погонска склопа: 1,8 л - 122 КС и 2,0 л - 180 КС (као део "Тојотине" стратегије двоструке хибридне понуде).

Укупан удео хибридних верзија у продаји је чак 83 одсто.

Такође, "корола седан" је, по први пут, доступна с хибридним електричним погонским склопом који представља око 50 одсто продаје новог модела.

Велика је потражња и за новом "тојотом РАВ4" и новим премиум кросовером "лексус УX", код којих је удео ХЕВ-а 72 одсто, односно 92 одсто.

Нови "камри" је успешно представљен и пуштен у продају ове године у целој Европи, а продаје се искључиво сa хибридним електричним погонским склопом од 2,5 литара, максималне снаге 218 "коња".

Остали модели, као што су "тојота Ц-ХР хибрид" и "јарис хибрид" - достигли су рекордну продају и снажно доприносе одличној продаји "Тојота" с хибридним електричним погоном.
Продаја "лексуса" је порасла за 5,0 одсто у односу на прошлу годину, захваљујући доброј продаји "Lexusa ES" и новом "Lexusu UX".

Удео ХЕВ-а у продаји "Тојота мотор Европа" је 52 одсто у целој Европи, односно 62 одсто у западној Европи.

Ове година поново је покренута продаја модела "супра". После 17 година одсуства сa тржишта, легендарна "ГР супра" се вратила, на велику радост аутомобилистичких заљубљеника који су нестрпљиво чекали на повратак овог купеа који пружа чисти ужитак вожње.

Ишчекивање је било толико да је предвиђена производња за 2019. распродана знатно пре службеног представљања тог модела у марту.