НАКОН великог успеха премијерног догађаја прошле године, Асоцијација за промоцију српске хране, уз подршку USAID Пројекта за конкурентну привреду, најавила је организацију другог по реду међународног Сајма висококвалитетне хране - Belgrade food show 2019.

Манифестација ће бити одржана 10. и 11. октобра 2019. године u Белекспо центру, а главни циљ догађаја је представљање српске и регионалне прехрамбене индустрије иностраним купцима и домаћој публици, као и промовисање Србије као лидера у региону југоисточне Европе у овој индустрији, најављено је на конференцији за медије у Привредној комори Србије.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Произвођачи хране из Србије на сајму у Њујорку

- За већину произвођача хране међународни сајмови су превелики трошак, због чега је овакав догађај у Србији велика подршка њиховом развоју - изјавио је Вељко Јовановић, секретар Удружења за прехрамбену индустрију Привредне коморе Србије. - Београд, Србија и регион добили су манифестацију која може да представи, едукује и повеже, и ово је несумњиво недостајало произвођачима висококвалитетних прехрамбених производа.

Идеја је да ПКС, по његовим речима, развије управо онај део овог спектра услуга који се односи на позиционирање брендова у прехрамбеној индустрији, али не само у смислу брендирања, маркетиншке кампање и слично, већ да се бренду посвети и у смислу испуњења стандарда потребних на појединачним тржиштима, као и правилима декларисања.

- Ту видимо празан простор и сегмент коме се није до сада посветила пажња систематски. Бренд није лепа етикета, већ смислена и јасна етикета. Порука о производу се креира на више нивоа, и кроз изградњу те поруке, гради се и производ. Улога ПКС у том процесу може да буде веома важна - указује Јовановић.

Александар Павловић, директор USAID Пројекта за конкурентну привреду, истиче значај сајма висококвалитетне хране.

- Осим што су овакви међународни сајмови важни за промоцију домаће прехрамбене индустрије, њихов главни значај је у повезивању произвођача са иностраним купцима, али и да се сазна где се налази Србија у односу на светске трендове и тенденције у овој индустрији - рекао је Александар Павловић. - Успех прошлогодишњег догађаја је потврдио велики потенцијал домаће прехрамбене индустрије и због тога настављамо да подржавамо овакве иницијативе које пружају могућности за већу продају и извоз.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - НОВОТАРИЈЕ СА САЈМА ЕТНО ХРАНЕ: Ољутиш се џемом, а засладиш сиром

ТРИ СЕГМЕНТА

КАО и прошли, и овогодишњи Belgrade food show има три сегмента.

- У излагачком делу очекујемо око 100 најбољих српских и регионалних произвођача хране високе вредности. Други сегмент је едукативни део, где ће они моћи да од најбољих домаћих и светских стручњака сазнају све о најважнијим светским трендовима прехрамбене индустрије, као и о начинима за унапређење свог пословања. А, као кључни део сајма издвојио бих сусрете са потенцијалним домаћим и међународним купцима, такозвани Б2Б сегмент - изјавио је Милош Пејчиновић из Асоцијације за промоцију српске хране.