МЕЂУНАРОДНУ конференцију "Стратешки развој туризма на темељу валоризације културне баштине" организовао је херцегновски Секретаријат за туризам, економски развој и предузетништво у сарадњи са градском Туристичком организацијом у оквиру пројекта "Мрежа туристичких градова за промоцију културне баштине". Учествовали су представници градова пројектних партнера Херцег Новог у програму Европа за грађане из Словеније, Пољске, Шпаније, Словачке, Немачке, Босне и Херцеговине и Европске асоцијације за локалну демократију (АЛДА).

Циљеви пројекта "Мрежа туристичких градова за промоцију културне баштине" односе се на размену најбољих примера валоризације културне баштине и културног наслеђа у сврху развоја и промоције туризма, као и оснаживање европског идентитета и вредности.

Весна Максимовић, из Развојног центра Ново Место, објашњава да пројекат траје две године, а да су представници Херцег Новог и Новог Места, градова који дуго сарађују хтели да унапреде сарадњу па су позвали још девет партнера и направили пројекат размене добрих искустава и праксе.

Прочитајте још: Црна Гора добија прву туристичку агенцију за здравствени туризам

- Желимо да промовишемо културни туризам и културну баштину и главни циљ нам је да грађане Новог Места и градова партнера мотивишемо да дођу у Херцег Нови и обратно да Новљани посете Ново Место и друге градове јер сви имамо доста тога да покажемо - казала је Максимовићева.

Бранка Мрачевић, из херцегновског Секретаријата за туризам, истакла је да се овде све више ради на промоцији активности и сарадњи са европским партнерима. У име МОРТ-а Тамара Ђукић, је истакла да је Црна Гора препозната као држава са обиљем културних ресурса који су од неспорног значаја и за туризам, а за развој такве дестинације веома важан сегмент је удружено регионално деловање. Ђукићева је подсетила да је туризам један од приоритета у развоју Црне Горе, а дефинисан је стратегијом развоја до 2020. године.

МОРТ припрема и програм развоја културног туризма са акционим планом до 2021. године који предвиђа издвајање културних туристичких атракција и формирање листе најатрактивније материјалне и нематеријалне културне баштине.

КОТОР - ДОБАР ПРИМЕР

ДОБАР пример валоризације културне баштине је Котор, подсетио је Зоран Живковић из ТО.

- Премда су потези попут увођења излетничке таксе деловали радикално, то је сада приход који обезбеђује више од пола милиона евра годишње и гаранција је финансијске стабилности највећег дела културних манифестација и догађаја у граду - објаснио је Живковић. Илустровао је то податком да је укупна зарада од обиласка Римских мозаика које је лани посетило око 50.000, а градске зидине око 150.000 туриста, износила 1,2 милиона евра.