РАЗБУКТАВАО се Други светски рат, а подно Калемегдана је чак 75.000 људи уживало у грмљавини моћних мотора најбржих аутомобила тога доба. Велики сребрни пехар, дар младог краља Петра Другог, за чији је 16. рођендан тог 3. септембра 1939. године вожен први и једини Гран-при у Београду (пандан данашње Формуле 1), високо је подигао легендарни италијански ас Тацио Нуволари!

Прохујало је 80 година, а Београд је у петак, поново, дочекао трофеј који краси витрине Музеја Нуволари у Мантови!

- Са одушевљењем смо помогли ову акцију и идеју да се 80 година после легендарне трке евоцира успомена на великог аса Тација Нуволарија и да се пехар, који је тада освојио, нађе у Београду - каже Његова екселенција амбасадор Италије у Србији Карло Ло Кашо. - Ово је још један леп детаљ у време када обележавамо и 140 година од успостављања дипломатских односа Србије и Италије.

Најзаслужнији за привремени повратак чувеног трофеја у Београд је Ђорђо Андријан, иначе српски зет и генерални директор "Мотор херитиџ консалтинга".

Прочитајте још - Олдтајмери "јурили" око Калемегдана (Фото)

- Остварио ми се сан да оригинални трофеј, који је освојио легендарни Тацио, "летећи човек из Мантове", донесем у Београд - каже Андријан. - Пехар је стигао у организацији Аутомобилског клуба из Мантове, који је и званични власник.
Непроцењиво вредан трофеј је допутовао у Београд у пратњи чланова клуба "Скудерија Нуволари", који су довезли и неколико изузетно скупоцених олдтајмера. Лепотани из прохујалих времена су изазивали пажњу Београђана, а у суботу, 7. септембра, тачно у подне, протутњаће око Калемегдана истом оном стазом којом је "летео" Нуволари.
Програм "Нуволари се вратио у Београд" део је престижног међународног догађаја "24 часа елеганције", па ће пехар, али и сјајни аутомобили бити у суботу и недељу део овог спектакла.

МАЕСТРО ИЗ ПАДОВЕ
ЛЕГЕНДАРНИ италијански ас Нуволари је 50 кругова око Калемегдана (2.794 метара) возио у болиду "ауто унион"...

- Није то био најјачи аутомобил тог доба. Били су ту и "мерцедеси", али је Нуволари био најхрабрији, најумешнији и победио са просечном брзином од 130 километара на час - каже Далибор Ружић, председник Српског удружења историјских возила.