КОНОБАРИ у Паризу неће говорити француски, Рим ће издавати дневне визе за улазак у град, а полиција ће по европским метрополама хапсити људе који туристима издају станове на дан.

Овако ће, укратко, изгледати европски туризам 2030. године уколико се испуне песимистичке слутње европских туристичких радника. Туристи већ плаћају таксе да би ушли на 125 дестинација, а све више градова забрањује изградњу нових хотела. Десет европских градова је захтевало од ЕУ да забрани изнајмљивање станова преко ЕрБиенбија (AirBnb), јер то лоше утиче на живот локалног становништва. Хотелски бизнис у центру Лондона већ воде арапски власници, а газде ресторана у центру Париза су све чешће из Азије.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Кинески туристи оборили рекорд: Богаташи иду у коцкарнице и питају се зашто Србија нема "луј витон"

А, какви ће бити туристи 2030?

Напети! Водиће компликован живот: често ће мењати посао, летоваће сами или групно са децом и родитељима, на медени месец ће водити трудну младу, желеће да проводе време у природи, али сањаће о томе да "доживе мамурлук у Бангкоку".

- Прогнозирам да ће у наредној деценији нестати "фрст минит" и "ласт минит" - каже Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА. - Агенције ће опстати док има људи због безбедности коју нуде, али напретком технологије ће морати пословање да ускладе са новим навикама путника. Туристи ће желети да путују индивидуално, јер све иде у том правцу. Али, када агенције престану да закупљују велике капацитете нестаће "Фрст" и "ласт минит".

Дестинације се боре против масовног туризма и чартер-гостију, па таксама кажњавају госте. У Венецији, Фиренци и Риму је забрањено седење на степеницама, једење и пијење на улицама. Екологија ће играти велику улогу у будућности, па ће све више љубитеља вина ићи у неки од 13 немачких виногорја. Швајцарска ће више зарађивати лети него од скијаша, а у Москви се годинама више не организује вожња "тројкама".

- Сада 80 одсто запослених зна када може да иде на одмор, али код промене посао и држава смањи број администрације они неће моћи сатима да на интеренету претражују што јефтиније путовање - истиче Сеничић.- Људи ће чешће мењати посао, радити прековремено и биће им неопходно да им неко други организује одмор. Одмор будућности је персонализовано путовање.

ЛУКСУЗ И ГЛАМУР АЗИЈЕ

СВАКО ко уложи новац у луксуз имаће посла у будућности, јер азијска средња класа расте и тражи гламур! Број припадника кинеске средње класе тренутно броји 550 милиона људи, али сваке године се повећава. Ови млади Кинези и 300 милиона успешних Индијаца желе да виде само лепе призоре, хоће да спавају у раскошним собама и уживају у врхунском квалитету, а спремни су то и да плате.