ОДРЕЂЕНА храна може да допринесе здрављу и бољем функционисању мозга, сматрају научници.

Показало се да одређене намирнице могу да утичу на мозак и да побољшају његов рад, нарочито код оних људи који су преживели шлог и имају успорене когнитивне функције.

Како би мозак био здрав, неопходно је да у току дана једете цела зрна житарица, поврће (међу којим је и зелено лиснато), пасуљ, рибу, пиринач и бобичасто воће. Овакав начин исхране показао се добар у заштити срчане артерије и спречавању шлога.

На листи се налази и пет лоших намирница, међу којима су црвено месо, путер, сир, колачи и шећер, пржена и брза храна. Ове намирнице требало би избегавати када год је то могуће.

Пре него што се одлучите за овакав начин исхране на дуже стазе, обавезно се посаветујте са својим лекаром, који ће у складу са тренутним здравственим стањем и терапијом да вас посаветује шта је најбољи избор.

ПРВИ ДАН
Доручак:
чаша сока од поморанџе, моцарела сир са два одсто масти, шољица свежих боровница
Ручак:мешано издинстано поврће, кришка пшеничног хлеба, поморанџа
Вечера: шољица белог куваног пиринча, шољица маломасног млека, банана

ДРУГИ ДАН
Доручак:
непуна шољица пшеничних житарица, шољица млека са 0,5 одсто масти, шољица исечене брескве
Ручак: шољица печених тиквица, три кришке ражаног хлеба, шољица јогурта од обраног млека
Вечера: пола шољице исецканих печених пилећих прса, кришка пшеничног хлеба, шољица салате од парадајза, воћни маломасни јогурт

ТРЕЋИ ДАН
Доручак:
две јабуке, воћни маломасни јогурт, кришка пшеничног хлеба
Ручак:пасуљ пребранац, зелена салата, воћни немасни јогурт
Вечера: конзерва сардине, кришка пшеничног хлеба, јабука, шољица чаја без шећера

ЧЕТВРТИ ДАН
Доручак:
банана, шољица корнфлекса, шољица млека са један одсто масти
Ручак: 130 г куваних шпагета, 85 г уситњене барене говедине, шољица зелене исецкане салате
Вечера:кришка ражаног хлеба, кашичица рибље паштете, шољица маломасног млека

ПЕТИ ДАН
Доручак:
100 г туне без уља, две кришке пшеничног хлеба, јабука
Ручак: конзерва туне без уља, две кришке ражаног хлеба, поморанџа
Вечера: шољица корнфлекса, шољица маломасног млека, банана