ИСХРАНА код оболелих од Хашимото тиреоидитиса или хипотиреозе има велики утицај на здравствено стање, и може да га побољша или погорша.

Основни принцип исхране особа са смањеном функцијом штитасте жлезде је да треба да се задовољи унос намирница које подстичу њену функцију, а требало би избегавати намирнице које смањују ресорпцију јода у организму.

Витамини Ц, Е, Б2 и Б3 у исхрани, као и цинк, селен и аминокиселина тирозин припадају групи елемената који свакодневним конзумирањем превенирају поремећаје у раду ове жлезде. Особе оболеле од хипотиреозе требало би да у исхрану уврсте доста воћа, нарочито кајсије, авокадо и банане. Осим тога, поврће као што су шаргарепа и спанаћ имају благотворне ефекте. Предност је потребно дати намирницама које су извор витамина А, интегралним житарицама, морској риби и осталим изворима омега 3 масних киселина.

Уз адекватну исхрану, неопходна је и дозирана физичка активност. Рекреација и брзи ход од најмање пет километара сваког дана или лагано вежбање од 30 до 45 минута су идеални. Бољем раду штитне жлезде доприноси и избегавање стреса, пушења, кафе и газираних напитака.

ПРВИ ДАН

Доручак: пудинг од чија семенки (састојци: бадемово млеко, чија семенке, какао прах, цимет, морска со, ванилин екстракт)

Ручак: две кришке интегралног хлеба без глутена, 125 г туне, прелив од јогурта, першуна, соли, бибера и белог лука

Ужина: нарендана шаргарепа и краставац нарезан на штапиће

Вечера: три кувана јаја или кајгана, 100 г пиринча

ДРУГИ ДАН

Доручак: две кришке безглутенског тоста, кајгана од два јаја

Ручак: салата (150-200 г пилећих прса, пет чери парадајза, 90 г немасног сира, прелив од јогурта).

Ужина: банана

Вечера: 150 г рибе, 220 г тестенине без глутена, тиквица, маслиново уље, парадајз сос

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: зелени смути (банана, шоља бадемовог млека, чија семенке, свеж спанаћ, ванил прах, лед)

Ручак: супа од парадајза, 200 г ћуретине, 200 г салате од руколе

Ужина: три бразилска ораха

Вечера: 150 г туњевине, маслиново уље, 200 г броколија куваног на пари

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: два јајета, 100г сира, шест чери парадајза

Ручак: салата од киноа семена (киноа, краставац, тиквица, парадајз, карфиол, прелив од маслиновог уља, соли, лимуна, сенфа и меда)

Ужина: јабука

Вечера: 120 г пилећих прса са роштиља, 200 г мешане салате (зачинити биљним уљем)

ПЕТИ ДАН

Доручак: зелени смути (као и трећи дан)

Ручак: салата од туне са грчким јогуртом (туна, грчки јогурт, јабука, целер, лук, со, лимун)

Ужина: банана

Вечера: 100 г пилећих прса, маслиново уље, лимунов сок, три кромпира, оригано, 100г чедер сира