ПРОЦЕС старења узрокује промене у саставу тела. Неадекватан начин исхране повезан је са здравственим проблемима, смањењем мишићне масе и повећањем масног ткива.

Водећи здравствени проблеми старијих особа који се доводе у везу с начином исхране су кардиоваскуларне болести, преломи костију, поремећаји бубрежне функције, поремећаји расположења, когнитивни поремећаји, артритис и поремећај стања ухрањености и телесне способности. Код старијих се најчешће јавља недостатак беланчевина, гвожђа, цинка, селена, витамина Б1, Б6, Б12 и витамина Д.

Како би сачувале добро здравље, особе у трећем добу предност треба да дају интегралном хлебу, белом месу, риби, маслиновом уљу и орашастим плодовима. Припрему и планирање оброка потребно је прилагодити физиолошким променама и обољењима које са собом носе специфичне промене.

Препоручени су витаминско-минерални суплементи у одређеним ситуацијама, са посебним нагласком на витамин Д, фолну киселину, витамин Б12 и минерале попут цинка и магнезијума.

ПРВИ ДАН

Доручак: овсена каша, млеко са мање масноће, млевени ораси, мед, воћни сок

Ужина: компот са воћем по жељи, чај од менте са медом

Ручак: 150 грама пилетине, спанаћ, салата од шаргарепе

Ужина: Воћна каша од банане, јабуке, поморанџе и меда

Вечера: пита са зељем, пита са јабукама

Ужина: воћни јогурт

ДРУГИ ДАН

Доручак: хлеб, немасна шунка, намаз од немасног сира, парадајз, бела кафа

Ужина: банана, чај од камилице са кашичицом меда

Ручак: гулаш од јунетине са 100 г меса, палента

Ужина: јогурт, печена јабука

Вечера: бистра супа од поврћа, 200 г гибанице

Ужина: млеко са какаом

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: мало пециво, кашичица маслаца, кашичица џема од воћа по избору, чаша немасног млека

Ужина: воћна каша од банане, јабуке, поморанџе и меда

Ручак: бистра пилећа супа, кувана пиелтина, интегрални пиринач са печуркама и поврћем

Ужина: пита од јабука

Вечера: свежи крављи сир, парадајз, парче хлеба, павлака

Ужина: банана

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: пшенични гриз са млеком, компот од воћа

Ужина: банана, чај од камилице са медом

Ручак: 150 грама пилетине без костију, 100 г кромпира, 200 г кеља, кришка хлеба

Ужина: јогурт

Вечера: свежи крављи сир 100 грама, печурке, парадајз, кришка хлеба

Ужина: поморанџа, две мандарине или киви

ПЕТИ ДАН

Доручак: два меко кувана јаја, мало пециво, парадајз, бела кафа

Ужина: нарендана јабука посута циметом

Ручак: супа, кувани интегрални пиринач са благим умаком од поврћа 250 г

Ужина: пудинг 150 г, чај од липе заслађен медом

Вечера: домаћа паштета од туне, хлеб

Ужина: воћна каша од банане, јабуке и поморанџе