ЗДРАВ начин живота, уз редовне физичке активности, кључ је дуговечности. Бављење спортом може да нам продужи живот за неколико година, показала су истраживања. Међутим, требало би да будемо обазриви приликом одабира вежби, јер различито утичу на организам. Неке су добре за срце, неке штите од повреда, а поједине су заслужне за равнотежу нивоа стреса. Навешћемо вам вежбе које доприносе квалитетнијем животу, с акцентом на то за шта су конкретно добре:

Тенис и тимски спортови продужавају животни век

Једна студија је показала да људи који се баве тимским спортом дуже живе од оних који упражњавају индивидуални. Наиме, дружење и социјална интеракција побољшавају ментално здравље и повећавају приврженост вежбању. Редовна активност у групним спортовима у старости унапређује когнитивне вештине, као што су добро памћење и фокусираност, а међу њима се посебно истичу бадмингтон и фудбал, као и тенис.

Калинетик ефикасно смањује тежину

Још 1989. војвоткиња од Јорка Сара Фергусон скренула је пажњу на калинетик, тако што је видно смршала за мање од недељу дана, радећи само статичке вежбе. Калинетик ангажује сваки, па и најмањи мишић у телу, кроз мале и кратке покрете( не веће од 1,5-2 цм) који су често само на нивоу вибрације тела и нагоне ћелије да сагоревају масти. Може се тренирати читавог живота, до позног доба, и гарантује физичку спремност у старости.

Трчање за нижи холестерол и здравије срце

Истраживања су показала да трчање значајно смањује ниво холестерола у организму, стимулишући производњу липопротеина високе густине, познатих још и као "добар холестерол", који одржавају баланс овог липида у телу. Такође, током трчања срце постаје снажније са сваким откуцајем. То нас штити од срчаних болести и, самим тим, продужава живот.


Летећа јога за здраву кичму

Ова врста јоге најбоље доказује изреку "У здравом телу здрав дух", јер помаже истезање мишића дуж кичменог стуба, ублажава болове у леђима и врату, уклања напетост и подмлађује тело. Практикује се док се налазите у висећој еластичној марами, кроз обрнуте положаје тела, који су веома здрави за организам. Такође, забавља нас поприлично, јер немамо често прилику да се осећамо као Спајдермен.

Пливање јача плућа

Осим што повећава капацитет плућа, овај спорт спада у одличне кардио тренинге који нам побољшавају здравље целокупног кардиоваскуларног система, истовремено ојачавајући мишиће. Бољи капацитет плућа осигурава апсорбовање веће количине кисеоника, што је неопходно за концентрацију и правилан рад мозга. Такође, гарантује подношење већег физичког напора и спорије умарање.

Истезање учвршћује мишиће: Често заборављамо али свакодневно истезање неопходно је за здраве и јаке мишиће који су, што су флексибилнији, спремнији за физичке активности и пун опсег покрета зглобова. Штити тело и од могућих повреда, јер су издужени мишићи томе мање склони приликом неочекиваних покрета.