PUTARI privode kraju saniranje "udarnih rupa" na beogradskim ulicama. Krateri su, međutim, već "pojeli" mnoge gume, felne, kugle, pa i "živce" velikom broju vozača. Najjeftinija popravka tanji novčanik za oko 2.000 dinara, dok šteta na skupljim automobilima može da košta i četiri prosečne plate.
U "Beograd putu" kažu da je planom predviđena sancija 210 ulica i da je 70 odsto posla završeno.
- Ekipe operative su zakrpile u prvom "naletu" ulice kojima prolazi gradski prevoz, najprometnije saobraćajnice, kao i prilaze objektima od javnog značaja - objašnjavaju u ovom preduzeću. - Veći deo posla je završen, a do početka aprila biće urađene i preostale deonice, pojedine u centru grada, ali i u obodnim naseljima.
Operativci su u sredu popunjavali rupe u Humskoj, Ilije Garašanina, Karnegijevoj, 27. marta, Budmanijevoj, Braničevskoj i Lazarevačkom drumu. Freza je radila i u prigradskim opštinama. Putari su opsecali i krpili ulice u Grockoj,Mladenovcu i Lazarevcu. Mehanizacija za sanaciju mogla se videti i na Putu za vrh Avale, u Ugrinovcima, Batajnici, Jakovu, Boljevcima i Banovcima.
- Na održavanju regionalnih i lokalnih puteva pune su ruke posla - dodaju putari. - Tamo još radimo plombiranje udarnih rupa, što je privremeno rešenje dok su vremenski uslovi promenljivi. Kad bude toplije, počećemo sanaciju sa opsecanjem oštećenja. Ove saobraćajnice daleko su ranjivije od gradskih, jer su van grada temperature niže, a u prelaznom periodu muke zadaju i vode koje se izlivaju na kolovoz.
Putari ističu da su u gradu "bolna tačka" tramvajske baštice, posebno u Bulevaru oslobođenja, ulicama Mije Kovačevića i Ruzveltovoj.
Kad sneg okopni, a na ulicama odjednom niknu krateri, vozači, gotovo svakodnevno imaju glavobolju. Štete na automobilima su neminovne, posebno ukoliko su šoferi neobazrivi i brzo voze. Pojedine lokacije u gradu su prava "groblja" otpalih ili polomljenih ratkapni. Ali njihov gubitak je jeftin. Problem predstavlja kada u ceh lošeg puta uđu i stabilizator, amortizer, kugla, felna, guma, a najgore što može da se desi vozaču je da mu ode hidraulična letva, čija cena može da dostigne i 170.000 dinara, ako je vlasnik "besnih kola".
U automehaničarskoj radnji Mihaila Pejića, kažu da najčešće stradaju gume, a za promenu samo jedne osrednje treba izdvojiti oko 3.500 dinara.
- Ako je neko "baksuz" pa mu, osim pneumatika, strada i felna, platiće još 5.000 dinara - ističe Pejić, vlasnih radnje. - Dešava se i da se deformiše kugla koja ne može da se nađe ispod 2.000 dinara, a, recimo, za "Opel" staje i 10.000 dinara. Posle zamene ovih delova, neophodno je uraditi i centriranje trapa i izdvojiti dodatnih od 1.500 do 2.000 dinara.

NADOKNADA ŠTETE
ZAHTEV za obeštećenje podnosi se Komisiji za nadoknadu štete u "Beograd putu". Uz zahtev, treba priložiti zapisnik o uviđaju, vozačku i saobraćajnu dozvolu i izjavu šta se dogodilo. Ukoliko je već plaćena popravka automobila, dostavlja se račun. Takođe, uz ova dokumenta potrebno je predati zapisnik o proceni štete i fotografije. Komisija zaseda po potrebi, jednom mesečno ili ređe, a posle "većanja", odluku dostavlja oštećenom.