SVIH 25 autobusa "Arive", marke "temsa", koji su u maju povučeni sa ulica posle serije nesreća zbog sumnje na "iberturu", vraćeno je u saobraćaj. Posle tri meseca, detaljnih ispitivanja i testiranja utvrđeno je da su vozila bezbedna za saobraćaj, rekli su u ovoj kompaniji.

Menadžment kompanije "Ariva" vratio je na ulice vozila Temsa Avenue LF 12, proizvedena 2018. godine posle, kako kažu, brojnih zajedničkih ispitivanja i modifikacija u koja je bio uključen proizvođač iz Turske.


PROČITAJTE JOŠ:
Gradske vlasti: Pančevački vozači od srede za volanom; Sindikat: Štrajk se nastavlja

- Osim ispitivanja u prethodna tri meseca urađena su i dodatna podešavanja sa ciljem povećanja bezbednosti kretanja autobusa - kažu u "Arivi". - Izmene na softveru i zamena pojedinih kablovskih snopova preventivno su urađene na svim vozilima ovog tipa, a zamenjena je i pedala gasa. Potom su sprovedena testiranja u režimu stajanja i kretanja vozila, a na kraju i u realnim uslovima saobraćaja u Beogradu.

Po ispitivanjima, tvrde da su dobili pisanu potvrdu od proizvođača "Temsa" da su vozila spremna za dalju upotrebu, bez ikakvog rizika da može doći do kretanja ili ubrzanja vozila bez komande vozača.

Vozila su povučena 9. maja ove godine posle serije nezgoda u kojima su učestvovala ova vozila. Prvi zabeleženi incident dogodio se prošle godine u Mirijevu, srećom bez težih posledica. Međutim, samo nekoliko nedelja kasnije vozač autobusa iste marke na liniji 47 izgubio je kontrolu na Slaviji, zakucao se punom brzinom u banderu i tek pukim čudom je preživeo.

Okidač za povlačenje vozila bila je nesreća koja se proletos dogodila na liniji 20, kada je autobus udario u prodavnicu u Ustaničkoj ulici.

Pre nekoliko dana, zbog navodne iberture, autobus GSP na liniji 77 udario je u vozilo na liniji 40A. Na ovoj liniji od letos saobraćaju nova vozila turske firme BMC koja, kako poznavaoci tvrde, ima isti motor kao i "temsa". U pitanju je motor proizvođača Cummins, model "evro 6". Ipak, poznavaoci kažu da nije problem u motoru, "koji je vrhunski", već, najverovatnije, u elektronici koja daje signal motoru kako i kada da ubrza.


PROČITAJTE JOŠ:
„Fiš fest“ od četvrtka

KRIVE VOZAČE

KAKO "Novosti" nezvanično saznaju, postavljene su i kamere da snimaju kolena vozača u ovim vozilima. Navodno su iz turske kompanije tvrdili da su za nesreće krivi vozači koji drže gas umesto da - koče.