ORIGINALNI trofej, koji je legendarni italijanski vozač Tazio Nuvolari osvojio 3. septembra 1939. godine kao pobednik Prve beogradske velike nagrade, poznatije kao "Kružna trka oko Kalemegdana", vratio se u Beograd. U čast tog događaja, kolona oldtajmera "oživela" je u subotu tu trku, vozeći se ulicama oko Beogradske tvrđave.

Pročitajte još: Kraljev pehar opet u Beogradu

Trofej, na kome ćirilicom piše "Petar Drugi, kralj Jugoslavije, pobedniku Prve međunarodne automobilske utakmice brzine u Beogradu, 3. 9. 1939. za najbrže vreme dana", mamio je u subotu poglede okupljenih na parkingu zgrade "Geozavoda" u Beogradu. U prestonicu je stigao u organizaciji Automobilskog kluba "Mantova", koji je vlasnik dragocenog objekta Museo Tavizo Nuovolari, mesta gde se čuvaju orginalna sećanja na ovog italijanskog vozača. Dolazak je organizovan u sklopu međunarodnog događaja "24 sata elegancije", koji svake godine u Beograd dovodi vrhunske vozače.

- Ovo je najbolji način da doprinesemo sećanju na našeg vozača tako da on ono bude prisutno u Beogradu, mestu gde se dogodila poslednja velika nagrada pre Drugog svetskog rata - rekao je predsednik ACI "Mantova" Alberto Marenđi. - Sa nama su stigli i članovi prestižnog udruženja Scuderia Nuvolari, koji su oko tvrđave provozali svoje sportske automobile. Svi oni su prezadovoljni time što su imali priliku da svoje ljubimce "proteraju" duž kalemegdanske staze, kao što je to uradio njihov Tazio pre 80 godina.

Pročitajte još: Oldtajmeri su ponovo tutnjali Kalemegdanom

Uzdahe i divljenja prisutnih mamili su automobili parkirani na Sava promenadi, pošto su obišli dva kruga oko Kalemegdana. Posetioci su se tiskali da se slikaju sa ovim lepotanima, i čuju nešto više o njima od vlasnika.

Foto: K.Mihajlović

Podsećamo, Međunarodne automobilske i moto-trke održane su 3. septembra 1939, a pratilo ih je oko 75.000 gledalaca, i to u trenutku kada je prestonica brojala 360.000 duša.

Foto: K.Mihajlović

Bio je to najveći sportski događaj u Jugoslaviji između dva svetska rata, održan u čast 16. rođendana mladog kralja Petra II Karađorđevića. Od devet održanih trka, najatraktivnija je bila Gran-pri. To je bila preteča današnje Formule 1, u kojoj su učestvovali najveći šampioni tog vremena.

Foto: K.Mihajlović

LETELI KROZ VAZDUH

START i cilj trke iz 1939. godine bili su kod tadašnjeg hotela "Srpska kruna", a vozilo se stazom dugom 2.974 metra, pored Zoološkog vrta, Nebojša kule, do Karađorđeve ulice. Odatle se oštrom krivinom išlo usponom pored zgrade Francuskog poslanstva i ponovo stizalo do starta.

Foto: K.Mihajlović

Gledaoci su na tom mestu imali priliku da uživaju u posebnim atrakcijama, s obzirom na to da su zbog naglog prestanka uspona automobili leteli i po desetak metara kroz vazduh.

Pehar je Nuvolari osvojio na trci koja je bila preteča današnje Formule 1,Foto: K.Mihajlović

U ČAST DIPLOMATSKIH ODNOSA

JEDAN od inicijatora događaja je direktor Motor Heritage Đorđo Adrijan:


Foto: K.Mihajlović

- Kao Italijan srećan sam što je ovako nešto organizovano. Ovo je moj skromni doprinos proslavi 140 godina diplomatskih odnosa Italije i Srbije i 10 godina strateškog partnerstva dve zemlje.


Foto: K.Mihajlović



Foto: K.Mihajlović
Foto: K.Mihajlović
Foto: K.Mihajlović