U vazduhu ste. Na metar od zemlje. Pridržava vas velika svilena marama, vrlo izazovna i dovoljno sigurna da u lebdećem položaju uradite najneverovatnije vežbe. Imate osećaj da letite, dok se telo vrti kao čigra, a mišići duž kičmenog stuba istežu i oslobađaju kičmene pršljenove. Bolovi u leđima i vratu polako odlaze u istoriju. Ako budete uporni, posle samo nekoliko ovakvih treninga osećaćete se bolje, opuštenije, poletnije i privlačnije. Jer, erijal joga (aerial) vam sve to "garantuje". Nazivaju je još i antigravitacionom, lebdećom, letećom, visećom... Jelena Mirković, SUP i erijal fitnes trener, kaže da je ova vrsta joge jedinstvena zbog toga što se tokom vežbanja izvode najrazličitije poze, ali u obrnutom položaju.

- Obrnuti položaji su veoma blagotvorni za telo i organizam - naglašava naša sagovornica.

- Pospešuju istezanje mišića duž kičmenog stuba, ublažavaju bolove u leđima i vratu i postižu antiejdžing efekat. Obrnuti položaji usporavaju proces starenja, odlažu opuštanje kože poboljšavanjem tonusa mišića lica i tela i pomažu nam da budemo vitalni što duže.

Elegancija pokreta

Erijal joga kombinuje tradicionalne joga pokrete, vežbe za razvijanje snage i gipkosti, disanja i akrobatiku. Postoji više principa vežbanja, što zavisi od afiniteta samog instruktora.

- Konkretno, ja stavljam akcenat na razvijanje fleksibilnosti, snage, kordinacije pokreta i balansa. Prednost dajem eleganciji pokreta, a veliku pažnju usmeravam i na popravljanje držanja tela - kaže Jelena.

Efekti treninga se, dodaje, osećaju već na drugom-trećem času kada shvatite da vaše telo može da uradi više nego na prvom treningu.

- To znači da je već počelo da se budi i to je ono prvo što će vas iznenaditi. A kada se posle mesec dana setite koliko toga niste mogli da uradite na početku, a sad maltene letite, osećaj je neprocenjiv. U pitanju je, naravno, individualna kategorija, ali svako osluškuje svoje telo, analizira svoje mogućnosti i napreduje u svom ritmu - navodi instruktor.

Sagovornica "Života plus" kaže da je erijal joga namenjena svima, pa i onima koji se nikada nisu bavili fizičkom aktivnošću.

DO LETA - SPREMNI ZA BIKINI * Da li je kasno da se sada krene s vežbanjem ako želimo da budemo zgodni i relaksirani za leto? - Nikada nije kasno za to. Za relaksiranost duha i tela ili poboljšan tonus mišića, bitno je da napredujemo u skladu sa svojim mogućnostima. A ono što mogu iskreno da preporučim u "last minit" aktivnostima pre leta je svakako erijal joga, koja će vam za mesec dana ojačati telo. Popraviće vam držanje, uliti samopouzdanje, poboljšati raspoloženje i pokrenuti energiju, tako da će svi primetiti promenu u vama.

Avangardna i bezbedna

Vežbe deluju avangardno i izazovno, ali da li mogu da budu i opasne, s obzirom na to da se sve vreme nalazimo "na visini".

- Sigurnost mora da bude na prvom mestu. Uvek upozoravam vežbače da prate instrukcije i da ne ulaze u položaje samoinicijativno i bez našeg nadzora. Prilikom svakog, pa i ovog, vežbanja, ukoliko se pokreti ne izvode pravilno, može da dođe do povrede. Dešava se da se vežbači ogluše o savet u želji da što pre savladaju neku pozu. Zato ih konstantno podsećam na potencijalne opasnosti i usporavam u njihovom nagonu da što pre urade nešto, a da pritom ne razmišljaju o pravilima. Na taj način vežbamo i strpljenje - kaže Jelena.

Posle prvog treninga Jelena uglavnom dobije komentare da je joga čas bio zanimljiv, drugačiji, zahtevan, ali i motivišući.

- I svi se uglavnom raduju sledećem treningu. Početnicima se ponekad učini da ovaj program zahteva veću fizičku spremnost, ali suština je da se u prvih nekoliko časova telo samo navikava da vežba na ovaj način. Važno je samo da se čovek ne obeshrabri, jer će vrlo brzo primetiti napredak - uverava nas trener.