JASNO je da je ovo vreme SUV vozila. Grabe, popularni terenci, iz sve snage, najslađe delove tržišnog kolača. Zato svi proizvođači, naravno i "Hjundai" vode žestoku borbu u ovoj kategoriji izbacujući ubrzano nove modele.

Ipak,jedna od kategorija vozila, koja čini se, nekako najlakše odoleva naletima "terenaca" sedani,limuzine nastavljaju da pričaju neku svoju, sasvim drugačiju priču.Prvo zato što ljudi koji se odlučuju za ovu vrstu vozila imaju totalno različite potrebe i zahteve kada je tip prevoznog sredstva u pitanju. Tako će na primer, ljubitelj hečbeka, kada reši da kupi novo vozilo vrlo verovatn "uvideti" brojne prednosti nekog krosovera, omenjeg SUV, ali ljubitelj limuzina,kome je komfor i elegancija, najbitniji, svakako će ,ponovo, izabrati sedana.

U svakom slučaju veliki automobilski giganti ne smanjuju proizvodnju sedana, predstavljaju nove modele i čini se da su našli recept da i u segmnmentu limuzina srednje klase zadrže stare i osvoje nove kupce.

Na primeru "hjundai elantre" koju je ekipa "Novosti" zahvaljujući ljubaznosti "Hjundija Srbija" imala na testu, lako se uočava suština tog recepta ali i "začini" koji čine novi sedan poželjnim.

Savremeni dizajn, elegantnih,ali sportski skrojenih linija,bogatsvo opreme,posvećenost detaljima,komfor, mnogo savremene tehnologije, ekonomični motori...

Na prvi pogled nova "elantra" pleni izgledom.Duge,elegantne linije, skrojene tako da imate ustisak da se vozilo kreće i kad stoji, naglašavaju dinamiku.Osobinu vozila koja je "na vceni" kod kupaca, možda više nego bilo šta drugo.jer, uživanje u vožnji, za upravljačem nekog modela, može da bude odlučujući tas na vagi koji će presuditi za izbor baš tog vozila.

Pročitajte još - Novi "hjundai santa fe" na skeneru "Novosti"

Upečatljivosti dizajna doprinose nove LED svetlosne grupe,ali i sasvim nove atraktivne felne ( i do 17 inča).

Ulazak u kabinu će sasvim sigurno izazvati pozitivne vibracije. Sve je zrađeno tako da svi putnici, ne samo vozač, uživaju u komforu i prednostima modernih tehnologija.


Već u početnom paketu opreme "nema šta nema". Izdvojićemo samo ABS (ABS (Anti Lock Brake System),ESC (Electronic Stability Control),HAC (Hillstart Assist Control),sve moguće komande na upravljaču (od blututa, glasovnih komandi pa nadalje)...naravno, sve komande je moguće koristiti i na tač-skirn ekranu (govorimo o standardnoj opremi), a tu je i vrhinski audio sistem od šest zvučnika, automatska klima sa filterom za polen,tonirana stakla, LED zadnje svetlo za maglu,kožom obloženi upravljač,kožna ručica menjača,tempomat, centralni naslon za ruke napred sa klasetom,centralni naslon za ruke na zadnjem, automatska svetla, alarm, sedištu,putni računar,monitoring sistem za kontrolu pritiska u gumama, grekača spoljnih ogledala...


naravno tu je i kompletan sistem zaštite putnika počevši od vazdušnih jastuka, bočnih vazdušnih jastuka, vazdušnih zavesica...

jasno, veliki adut u "elantrui" su i sistemi koji vozaču pomažu da uoči (automatski sistem) dolazak vozila iz "mrtvog ugla", zatim sistem koji će vam pomoći da ostanete ui željenoj voznoj traci,ali i sistem koji pomaže kod izbegavanja frontalnih sudara...

mesta u kabini ima na pretek. Sedišta su udobna, a vozačevo možete podesiti kako god želite.Automobil će vam pomoći i kod parkiranja, isparkiravanja, sjajnim sistemom senzora, zvučnim upozorenjima..


Pod haubom se nalazi savremeni benzinski agregat od 1,6 litara. Uparen sa šestostepenim manuelnim( u ponudi je i automatski) menjačem, ima sasvim dovoljno snage (127,5 KS9 da ovaj automobil težak nešto više od 1,3 tone pogoni tako d aćete uživati u vožnji.

Iako "Hjundai" ima i sjaj nu paletu dizel motora, u skladu sa novim trendovima, ovaj benzinac je sada pravi izbor. Ne samo da ima malu emisiju štetnih gasova, ispunjava sve najstrožije EU norme, već je i poprilično štedljiv.Mi smo na testiranju, koje je većinom obavljeno na beogradskim ulicama bili veoma blizu granice od sedam litara, što, priznaćete, za ovu vrstu automobila, nije uopšte nešto što bi odbijalo kupce.Naprotiv.


Na sve ovo treba dodati i veoma bogatu ponudu dodatne opreme (postoje još tri nivoa opreme pored startnog "komforta" - "stajl","premijum" i "imprešn") pa će svako moći d aovaj automobil prilagodi svojim potrebama i ukusu.

Početna cena "hjundai elantre" (paket opreme komfort)je 13.990 evra .


TEHNIČKI PODACI

DUŽINA:4.620 mm

ŠIRINA:1.800 mm

VISINA:1.450 mm

MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.700 mm

NAJMANjA UDALjENOST OD TLA:150 mm

ZAPREMINA PRTLjAŽNIKA:458 lit.

MASA VOZILA:1.345 kg

DIMENZIJE PNEUMATIKA:195/65 R15, 205/55 R16, 215/45 R17

MOTOR:1,6 MPI /benzin/

ZAPREMINA MOTORA:1.591 ccm

MAKSIMALNA SNAGA:127,5 KS

OBRTNI MOMENT:155 nm

KOLIČINA ULjA ZA PODMAZIVANjE:3,6 lit.

MENjAČ:manuelni, 6 stepeni i hod unazad

MAKSIMALNA BRZINA:200 km/č

UBRZANjE 0-100 km/č:10,1 sek.

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:8,9

OTVORENI PUT:5,2

KOMBINOVANO:6,5

EMISIJA CO2:153 g/km

REZERVOAR:50 lit.