"La dolce vita"! "Večito mlad", "Ikona italijanskog dizajna", "Life style car"..."Fijat 500", ili kako mu još, pored svega gore navedenog Italijani tepaju "Cinquecento"...

Gradski automobil koji je odavno postao i statusni simbol doživljava drugu mladost, i dalje sa lakoćom osvaja srca kupaca i godinama unazad je u samom vrhu prodaje u svojoj klasi.

Priča o ovom kultnom automobilu fabrike iz Torina počela je 4. jula 1957. kada je sa proizvodnih traka sišao prvi biser kojeg je izradio čuveni italijanski mag dizajna dante Đakoza...


PROČITAJTE JOŠ: PODRŠKA DECI ZAPOSLENIH: Nagrade "Serđo Markione" i u Srbiji

Do 1975. godine prodato je tačno 3,893,294 p'rimeraka! Tada je "ćinkvećento" uzeo zasluženi predah, prepustio pijedestal mlađim, savremenijim automobilima.

Nastavak jedne od najlepših priča automobilske industrije desio se tačno na 50-tu giodišnjicu rođenja. Te 2007. godine, 4. jula, ponovo je sa proizvodnih traka itlijanskog giganta krenuo "fijat 500", šarmantan kao i uvek, da bi ponovo zauzeo mesto koje mu pripada.


I opet se broj prodatih vozila meri u milionima.Ponovo su počele da pljušte nagrade za dizajn, a kruna priznanja ,čini se ,bar što se tiče izgleda ovog modela je odluka Muzeja moderne umetnosti iz Njujorka koji je "fijat 500" uvrstio i stalnu postavku umetničkih dela.


Majstorska radionica iz Torina uspeva da svakih nekoliko meseci, čini nam se, osveži "petstotku". Da li novim bojama, specijalnim edicijama, novim tehničkim rešenjima, motorima.Uvek je reč o nečem novom ali u suštini istom automobilu neprolaznih vrednosti.


Tako su i "Novosti", nedavno, dok je trajalo rođendansko slavlje "fijata 500", imali priliku da u nekoliko dana provozamo više verzija "torinskog večitog mladića".


U nema tu, u suštini mnogo filozofije. Idealan za grad, majstorski pogođenih dimenzija,sa dobrim motorima, najnovijih eko normi, okretan , ovaj automobil će vam pružiti puno zadovoljstva.


Mesta ima za dva odrasla putnika napred sasvim dosta, dok će na zadnjoj klupi putnici prosečnog rasta morati malo prisnije da se druže.

Prtljažni prostor je dovoljan za svakodnevne kupovine, za par kofera.Uostalom u ovoj klasi vozila to se i podrazumeva.


Sedišta su udobna, enterijer lep, funkcionalan. Sjajan spoj "retro" i savremenih tema.

Jasno, u skladu sa zahtevima modernih vozača tu su i moderni sistemi konekcije ("miror link") , lepo uklopljen tač-skrin ekran, dobar audio uređaj...

Panorama stakleni krov ( na raspolaganju je i kabrio verzija) doprinosi sjajnom utisku.