NOVA "opel korsa", koja će svetsku premijeru imati na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu (Ovogodišnji IAA sajam je otvoren za posetioce od 12.- 22. septembra 2019.) nastavlja dobro utabanim stazama prethodnih gerenracija ovog "Opelovog" bestselera.

"Korsa" je uvek bila lider u inovacijama pa tako i najnoviji model , šesta generacija mališana iz Riselshajma ne samo da ima više vozačkih sistema asistencije nego većina njegovih rivala već ima i superiornu aerodinamiku.

Kao i sa svim drugim novorazvijenim automobilima "Opel" je optimizovao aerodinamiku "korse" u razvojnom Institutu za automobilski inženjering i motore vozila koristeći aerotunel Univerziteta u Štutgartu.

PROČITAJTE JOŠ - "OPEL" PODIŽE STANDARDE: "Astra" još efikasnija (FOTO)

Rezultat je koeficijent otpora vazduha od samo 0,29 - odlična vrednost za automobil ove veličine - i u poređenju sa prethodnikom dodatno smanjena površina prednjeg dela koja je samo 2,13 m2, što čini novu "korsu" jednim od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Pored toga, nova generacija "Opelovog" bnajtraženijeg modela već ispunjava buduće "Euro 6d" emisione standarde.

- Aerodinamika je samo jedno od područja gde "Opel" povećava efikasnost svojih automobila - kaže izvršni direktor ovog giiganta za inženjering, Kristijan Miler - Napredne benzinske i dizel pogonske jedinice i najmodernija elektrifikacija su drugi alati koje koristimo kako bismo značajno smanjili potrošnju goriva i emisiju CO2.

PROČITAJTE JOŠ - "Opel korsa" i sa klasičnim motorima

On naglašava i da će sve ove nove tehnologije biti potpuno implementirane u novu "korsu", koja će takođe po prvi put ikada biti dostupna i kao električna verzija.


Zbog izazova koje donosi važnost smanjenja emisije CO2, savršena aerodinamika postaje vrlo bitna kako u automobilskoj industriji tako i među kupcima. Manji otpor vazduha znači da je manje energije potrebno da bi se automobil kretao, što kao rezultat ima smanjenu potrošnju goriva i manju emisiju štetnih gasova.

Na primer, smanjenje otpora za deset procenata dovodi do smanjenja potrošnje goriva za oko dva procenta po NEDC ciklusu (Novi evropski ciklus vožnje), ili do pet procenata pri vožnji brzinom od 130 km/h.


"Opelovi" inženjeri su ostvarili ovaj vodeći koeficijent otpora vazduha od 0,29 Cd tako što su posvetili pažnju svakom detalju koji pomaže da se unapredi aerodinamika.

Na primer, podvozje je prekriveno ravnim panelom od motora do zadnje osovine kako bi se unapredio protok vazduha ispod automobila.

Nova Corsa takođe ima i spojler na zadnjoj ivici krova, koji unapređuje protok vazduha i smanuje turbulenciju koja uzrokuje otpor. Spojler takođe dodaje aerodinamički potisak na zadnju osovinu, što još više poboljšava stabilnost nove "korse" na pravcu, posebno pri većim brzinama koje su tipične za nemački autoban.


Nova "korsa" takođe ima prednost zbog aktivne maske hladnjaka koja smanjuje otpor vazduha i uvećava efikasnost u potrošnji goriva tako što automatski zatvara prednji otvor kada je vazduh za hlađenje najmanje potreban. Do sada je ova inovacija mogla da se pronađe samo u mnogo skupljim automobilima iz viših segmenata.

Kada je zatvoren, ovaj sistem povećava aerodinamičke performanse tako što protok vazduha preusmerava oko prednjeg dela vozila i niz bočne strane, umesto kroz manje aerodinamičan prostor motora.

Deo maske hladnjaka se otvara ili zatvara u zavisnosti od temperature motora i brzine. Na primer, maska se otvara kada automobil ide uzbrdo ili po gradu tokom visokih temperatura, a zatvara se kada je potrebno manje hlađenja motora, kao što je kretanje brzinom sličnom onoj u gradskoj vožnji.


Šesta generacija "Opelovog" bestselera u segmentu malih automobila nije prva aerodinamički optimizovana "korsa" koja svoju premijeru ima na IAA sajmu. Na Salonu automobila u Frankfurtu 1995, "Opel" je iznenadio industriju sa inženjerskom studijom baziranoj na "korsi" za takozvani "trolitarski automobil", to jest, bila je dizajnirana da ima prosečnu potrošnju goriva koja je manja od 3,5 litara na 100 kilometara.

"Korsa EKO 3" je između ostalog imala i spojler na krovu koji je dobila iz "GSi" verzije, spojlere ispred prednjih točkova i specijalni kalup praga ispred zadnjih točkova. Rezultat svega toga je bio posebno nizak koeficijent otpora vazduha za hečbek sa troje vrata - samo 0,29 Cd.

Dvadeset četiri godine kasnije serijski automobil masovne produkcije je ostvario isti odličan rezultat: nova Opel korsa.