NAJPOZNATIJI i tehnološki najsavršeniji električni automobili na svetu, koje proizvodi američka kompanija "Tesla", od sledeće godine će početi da se prodaju i u Srbiji!

Ovo je najavio Ilon Mask, glavni izvršni direktor i vlasnik kompanije "Tesla", koji je na svom tviter-nalogu napisao da će ova vozila, početkom sledeće godine, stići na tržišta istočne Evrope, nabrajajući pri tome Srbiju, Slovačku i Hrvatsku.

U informaciji, koju su zatim preneli i specijalizovani portali, napominje se da se Srbija nalazi na prostoru između centralne i jugoistočne Evrope, da se graniči sa Mađarskom, Rumunijom, Bugarskom, Severnom Makedonijom, Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom, te da je srpska prestonica, Beograd, najveći grad u jugoistočnoj Evropi sa najdužom istorijom naseljenosti.

Mask tvrdi da će "Tesla" prodavnica biti najbolji omaž srpsko-američkom pronalazaču, inženjeru i futuristi, koji je dao veliki doprinos stvaranju modernog sistema napajanja naizmeničnom električnom energijom, prenosi "Internešenel biznis tajms".

Najjeftiniji model "Tesle", sa najskromnijom opremom i najslabijom baterijom, košta oko 35.000 dolara bez obračunatog poreza.

U Srbiji je, prema podacima iz 2018. godine, bilo svega 148 električnih vozila, a više od polovine su putnički automobili. Na mnogim lokacijama u našoj zemlji postavljeni su punjači za ova vozila, a 15 brzih punjača nalazi se na trasi Koridora 10. Punjači su, takođe, postavljeni na auto-putevima, u javnim garažama, u blizini naplatnih rampi, a na njima se automobili mogu napuniti za oko 30 minuta.


PROČITAJTE I:Tesla je i naše i svetsko blago



Automobil kompanije "Tesla" pod nazivom "model 3" je početkom godine dobio zeleno svetlo za početak prodaje u Evropi.

"Tesla" je od avgusta počeo da širi prodajnu mrežu u istočnoj Evropi i kupovina njihovih vozila moguća je odnedavno u Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji i Sloveniji.

Ukoliko "Tesla" počne prodaju u Srbiji, uradiće to direktno, bez nekog posrednika "ovlašćenog prodavca".

- Takva je praksa "Tesle" - objašnjava predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila dr Miloš Petrović. - Ali, na nama je pre svega da obezbedimo neophodnu infrastrukturu, odnosno punjače.

Petrović objašnjava da je za "teslu 3", na primer, potreban punjač od 120 kilovata, a da mi imamo samo nekoliko od 50 kilovata.

- Ko bi hteo da puni "teslu" dva i po sata - pita se Petrović. - Pritom, prodavci kupcima kola daju vaučere sa VIP karticom, pa vozači pune svoj automobil besplatno, a cenu struje plaća kompanija "Tesla". Uslov je da ta energija mora da bude iz obnovljivih izvora!


NEMA SERVISA

"Tesla" nema mehaničarske radnje, pa neće biti ni uobičajenog širenja prodajno-servisne mreže.

- Kada dođete kući, jave vam se iz kompanije i kompjuterski vam šteluju šta treba - objašnjava dr Petrović. - Žalite se na zatvaranje vrata, na brisače, da slabo vuče. Oni to tako otklanjaju...