PENZIONER iz Srbije sa punom 71 godinom života vozi kamion u Italiji već skoro dve decenije i važi za jednog od najodgovornijih i najboljih vozača. Ovo nije životna priča, već sada jedino rešenje problema sa kojim se suočava ceo svet - manjkom profesionalnih vozača u transportu, bilo robe kamionima ili putnika u javnom gradskom prevozu.

Mladi vozači se sve češće odlučuju za odlazak u inostranstvo, potvrđuje Neđo Mandić, predsednik Poslovnog udruženja prevoznika robe u međunarodnom drumskom saobraćaju Srbije "Međunarodni transport".

- Penzioneri su odavno za volanima i u transportu, još kada nije bilo problema sa manjkom vozača - objašnjava naš sagovornik sa višedecenijskim iskustvom u transportu. - Mnogi od njih posle sticanja penzije odlaze da rade u inostranstvo, preko Slovenije do Italije. Na radnim mestima provedu još mnogo godina i mogu se pohvaliti dobrim zaradama, ali i njihovi poslodavci dobrom uslugom koju im oni pružaju.

PROČITAJTE JOŠ - ISTRAŽIVANjE POKAZALO: Mladi u Srbiji više za Rusiju nego za EU

Globalni problem nedostatka profesionalnih vozača uzdrmao je i Srbiju, posebno posle masovnog otvaranja inostranih tržišta, ali i posle ukidanja obaveznog uplaćivanja beneficiranog radnog staža vozačima. I dok su početkom devedesetih svi imali obavezu da uplaćuju beneficirani radni staž profesionalnim vozačima bilo kamiona ili javnog gradskog prevoza, danas to čine svega dva ili tri transportna preduzeća.