U Srbiju smo došli pre 12 godina i tad sam obećao da ćemo u njoj i ostati. Obećanje smo ispunili i naš plan je da u narednom periodu nastavimo sa ulaganjima u ovu zemlju, jer je Srbija naš regionalni centar, jedno kvalitetno jezgro i lider celog Balkana. Naš plan je da rastemo dramatično, da investiramo ne samo sredstva već i naše ogromno znanje i iskustvo, rekao je Robert Jahav, direktor BIG CEE Srbije za „Novosti“ na nedavno održanoj konferenciji „Dan retail profesionalca“, koju je ova kompanija organizovala povodom najupešnije godine decenijskog poslovanja u našoj zemlji. Ovaj događaj okupio je više od 70 profesionalaca vodećih maloprodajnih lanaca.

* Kako smo mogli da čujemo 2019. jedna je od najuspešnijih od kada ste došli u Srbiju. Koji su dalji planovi kada govorimo o ulaganjima?

BIG centri se, trenutno, mogu naći u četiri grada u Srbiji – Beogradu, Novom Sadu, Pančevu i Inđiji. Plan je da se u narednim godinama proširimo i na druge gradove, čime ćemo ispuniti našu misiju - da BIG robna marka postane sinonim za šoping destinaciju. Samo ove godine kupili smo četiri nekretnine i sada smo povećali maloprodajni prostor koji posedujemo u Srbiji na 130.000 metara kvadratnih, na pet različitih lokacija.

Kada govorim o rastu ne govorim samo o maloprodaji nego i o stvarima koje imaju mešovitu namenu. Na strani maloprodaje želimo intezivno da rastemo svuda u Srbiji. Mi smo uvek u potrazi za idejama, a ja lično većinu vremena potrošim u istraživanju mogućih lokacija, ideja i pravaca razvoja.

* Pored šoping centara BIG CEE stalno širi polje svojih investicija?

Tako je, i to je veoma važno za nas. Naše investicije su pre svega usmerene sada na stambeni i poslovni prostor. Mi nismo neko ko se plaši izazova, i baš zbog toga smo u Beogradu preuzeli jednu industrijsku oblast na kojoj godinama niko ništa nije radio i odlučili smo da tu razvijemo i poslovni i stambeni deo. U Višnjičkoj ulici u sklopu kompleksa BIG FASHION PARK koji se nalazi odmah uz BIG Fashion tržni centar, gradimo 1.100 stambenih jedinica i više od 2.000 parking mesta. Videćete koliko će se ova ulica promeniti, to će biti prave - BIG promene. Ispod stambenog kompleksa, biće šoping deo koji otvaramo 12. decembra. To je suština onog što mi radimo i što često pominjem – objedinjujemo potrebe potrošača, jer je cilj svega da unapredimo život ljudi u okruženju u kojem poslujemo.

* U okviru ovog kompleksa posle Hrvatske i Slovenije biće otvoren i prvi Decathlon u Srbiji?

Možemo sa ponosom da kažemo da mi ne dolazimo ovde samo kao BIG, ovo je platforma i atmosfera koja pomaže i podržava nove učesnike na ovom tržištu na kojem puno velikih igrača iz maloprodaje još uvek nedostaje. Ovo tržište zaslužuje da ima grupe poput Decathlona i drugih velikih grupa sa kojima razgovoramo da konačno dođu u Srbiju. Ponosan sam što mogu da kažem da za njih stvaramo okruženje i uslove, dajemo im garancije, podršku, želimo da vide da smo hrabri, jer onda i oni stiču poverenje. Njihov dolazak je za nas važan, jer ćemo imati u ponudi nešto što niko drugi nema. Ono što ga čini jedinstvenim jeste njegova inovacija u koncepciji i proizvodnji proizvoda sa neverovatnom cenom i kvalitetom za više od stotinu sportova .

* U današnjem vremenu kada sve više ljudi kupuje online, kako vi vidite budućnost šoping centara?

Online kupovina neće ugroziti šoping centre. Prosto, širom sveta se otvaraju novi maloprodajni objekti i novi brendovi koji moraju da imaju objekte, jer je to jedini put do potrošača. Urađena su mnogobrojna istraživanja, a i dalje je nepoznato da li potrošač prvo vidi nešto na online, a zatim ode i proba u radnju, ili prvo ode i proba, a onda sačeka da primi platu i kupi online. Zato mislim da je budućnost šoping centara i dalje svetla.

* Šta su nove tendencije, trendovi u retail-u?

Trendovi se kreću u tri osnovna pravca. Na prvom mestu dolazi do fizičkog preoblikovanja maloprodaje u smislu da ona bude „spektakularna“, drugačiji jer potrošač danas želi izazov i na mestu prodaje. Drugi pravac su tehnološka partnerstva koja pokreću inovacije. U drugoj polovini 2019. i početkom 2020. očekuje se da ritejleri i brendovi ulaze u partnerstva sa tehnološkim kompanijama, jer je i dalje velika potražnja za rešenjima koja su pametnija i koja će olakšati kupovinu, a ponudu učiniti još transparentnijom. Treći trend su promene koje se odnose na promene potrošača – danas u razvijenim zemljama ljudi sve više koriste mobilne telefone za kupovinu, u Kini je taj procenat veći od 50 posto i to su trendovi za koje i mi treba da bude spremni jer će uskoro doći i u Srbiju. Sa druge strane kupci će se sve više opredeljivati za maloprodajne lance i brendove koji brinu o zaštiti životne sredine i koji su društveno angažovani, i naravno nastaviće da budu zainteresovani i o poreklu robe što su danas dominantne teme u celom svetu.


(PR)