NAKON velikog uspeha premijernog događaja prošle godine, Asocijacija za promociju srpske hrane, uz podršku USAID Projekta za konkurentnu privredu, najavila je organizaciju drugog po redu međunarodnog Sajma visokokvalitetne hrane - Belgrade food show 2019.

Manifestacija će biti održana 10. i 11. oktobra 2019. godine u Belekspo centru, a glavni cilj događaja je predstavljanje srpske i regionalne prehrambene industrije inostranim kupcima i domaćoj publici, kao i promovisanje Srbije kao lidera u regionu jugoistočne Evrope u ovoj industriji, najavljeno je na konferenciji za medije u Privrednoj komori Srbije.

PROČITAJTE JOŠ - Proizvođači hrane iz Srbije na sajmu u Njujorku

- Za većinu proizvođača hrane međunarodni sajmovi su preveliki trošak, zbog čega je ovakav događaj u Srbiji velika podrška njihovom razvoju - izjavio je Veljko Jovanović, sekretar Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije. - Beograd, Srbija i region dobili su manifestaciju koja može da predstavi, edukuje i poveže, i ovo je nesumnjivo nedostajalo proizvođačima visokokvalitetnih prehrambenih proizvoda.

Ideja je da PKS, po njegovim rečima, razvije upravo onaj deo ovog spektra usluga koji se odnosi na pozicioniranje brendova u prehrambenoj industriji, ali ne samo u smislu brendiranja, marketinške kampanje i slično, već da se brendu posveti i u smislu ispunjenja standarda potrebnih na pojedinačnim tržištima, kao i pravilima deklarisanja.

- Tu vidimo prazan prostor i segment kome se nije do sada posvetila pažnja sistematski. Brend nije lepa etiketa, već smislena i jasna etiketa. Poruka o proizvodu se kreira na više nivoa, i kroz izgradnju te poruke, gradi se i proizvod. Uloga PKS u tom procesu može da bude veoma važna - ukazuje Jovanović.

Aleksandar Pavlović, direktor USAID Projekta za konkurentnu privredu, ističe značaj sajma visokokvalitetne hrane.

- Osim što su ovakvi međunarodni sajmovi važni za promociju domaće prehrambene industrije, njihov glavni značaj je u povezivanju proizvođača sa inostranim kupcima, ali i da se sazna gde se nalazi Srbija u odnosu na svetske trendove i tendencije u ovoj industriji - rekao je Aleksandar Pavlović. - Uspeh prošlogodišnjeg događaja je potvrdio veliki potencijal domaće prehrambene industrije i zbog toga nastavljamo da podržavamo ovakve inicijative koje pružaju mogućnosti za veću prodaju i izvoz.

PROČITAJTE JOŠ - NOVOTARIJE SA SAJMA ETNO HRANE: Oljutiš se džemom, a zasladiš sirom

TRI SEGMENTA

KAO i prošli, i ovogodišnji Belgrade food show ima tri segmenta.

- U izlagačkom delu očekujemo oko 100 najboljih srpskih i regionalnih proizvođača hrane visoke vrednosti. Drugi segment je edukativni deo, gde će oni moći da od najboljih domaćih i svetskih stručnjaka saznaju sve o najvažnijim svetskim trendovima prehrambene industrije, kao i o načinima za unapređenje svog poslovanja. A, kao ključni deo sajma izdvojio bih susrete sa potencijalnim domaćim i međunarodnim kupcima, takozvani B2B segment - izjavio je Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane.