RAZBUKTAVAO se Drugi svetski rat, a podno Kalemegdana je čak 75.000 ljudi uživalo u grmljavini moćnih motora najbržih automobila toga doba. Veliki srebrni pehar, dar mladog kralja Petra Drugog, za čiji je 16. rođendan tog 3. septembra 1939. godine vožen prvi i jedini Gran-pri u Beogradu (pandan današnje Formule 1), visoko je podigao legendarni italijanski as Tacio Nuvolari!

Prohujalo je 80 godina, a Beograd je u petak, ponovo, dočekao trofej koji krasi vitrine Muzeja Nuvolari u Mantovi!

- Sa oduševljenjem smo pomogli ovu akciju i ideju da se 80 godina posle legendarne trke evocira uspomena na velikog asa Tacija Nuvolarija i da se pehar, koji je tada osvojio, nađe u Beogradu - kaže Njegova ekselencija ambasador Italije u Srbiji Karlo Lo Kašo. - Ovo je još jedan lep detalj u vreme kada obeležavamo i 140 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa Srbije i Italije.

Najzaslužniji za privremeni povratak čuvenog trofeja u Beograd je Đorđo Andrijan, inače srpski zet i generalni direktor "Motor heritidž konsaltinga".

Pročitajte još - Oldtajmeri "jurili" oko Kalemegdana (Foto)

- Ostvario mi se san da originalni trofej, koji je osvojio legendarni Tacio, "leteći čovek iz Mantove", donesem u Beograd - kaže Andrijan. - Pehar je stigao u organizaciji Automobilskog kluba iz Mantove, koji je i zvanični vlasnik.
Neprocenjivo vredan trofej je doputovao u Beograd u pratnji članova kluba "Skuderija Nuvolari", koji su dovezli i nekoliko izuzetno skupocenih oldtajmera. Lepotani iz prohujalih vremena su izazivali pažnju Beograđana, a u subotu, 7. septembra, tačno u podne, protutnjaće oko Kalemegdana istom onom stazom kojom je "leteo" Nuvolari.
Program "Nuvolari se vratio u Beograd" deo je prestižnog međunarodnog događaja "24 časa elegancije", pa će pehar, ali i sjajni automobili biti u subotu i nedelju deo ovog spektakla.

MAESTRO IZ PADOVE
LEGENDARNI italijanski as Nuvolari je 50 krugova oko Kalemegdana (2.794 metara) vozio u bolidu "auto union"...

- Nije to bio najjači automobil tog doba. Bili su tu i "mercedesi", ali je Nuvolari bio najhrabriji, najumešniji i pobedio sa prosečnom brzinom od 130 kilometara na čas - kaže Dalibor Ružić, predsednik Srpskog udruženja istorijskih vozila.