ČLANOVI Opštinskog veća u Rumi su - posle transfera Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja od 12 miliona dinara, te dobijene saglasnosti da se ovdašnja masa za zarade može uvećati od 18 miliona - usvojili prvi rebalans budžeta i prosledili ga odbornicima lokalnog Parlamenta.

Uvećanje ukupnih sredstava za plate se odnosi na isplatu zaposlenima u predškolskoj ustanovi "Poletarac" koja je u septembru i novembru prošle godine otvorila nove vaspitne grupe i angažovala nove radnike.

PROČITAJTE JOŠ - Besplatni udžbenici za 84.348 učenika

- Novina je i to što smo opredeljena sredstva za osnovno i srednje obrazovanje uvećali za 15 miliona dinara, pa ćemo ove godine kupiti besplatne udžbenike za sve prvake - kaže prvi čovek Rume Slađan Mančić, napominjući da će lokalna samouprava nabaviti školske knjige i za sve đake od prvog do osmog razreda čije su porodice korisnici socijalne pomoći, ili imaju samohrane roditelje, ili su treće dete u porodici...

Za ovu svrhu je iz opštinske kase opredeljeno oko sedam miliona dinara.

Inače, o domaćinskom trošenju svedoči i izveštaj završnog računa lanjskog opštinskog budžeta.

Prihodi i primanja su ostvareni u ukupnom iznosu od 1,8 milijardi dinara, što sa neutrošenim, a prenetim sredstvima iz 2017. iznosi dve milijarde dinara. Rashodi i izdaci su se u istom periodu približili sumi od 1,9 milijardi.

- Gotovo 40 odsto ukupnog novca kojim je punjena lokalna kasa potiče od poreza na zarade, što pokazuje da je veliki broj naših sugrađana dobio priliku da radi i na taj način doprinosi opštinskom budžetu, te obezbeđuje vlastitu egzistenciju - zadovoljno konstatuje Mančić.

BILANS

- BROJ zaposlenih u javnom sektoru se, u skladu sa trendom započetim 2013, i dalje smanjuje. Na neodređeno vreme je zaposlena 121 osoba, a tu je i 12 privremeno angažovanih zbog povećanog obima posla. Isto važi i za 11 novih u kabinetu predsednika Opštine - objašnjava načelnik Opštinske uprave Dušan Ljubišić i kaže da će ukupna cifra, zbog najavljenih penzionisanja, uskoro biti još manja.